Önismeret - önmegvalósítás

"Az egyetlen, aminek értéke van, ha magadat adod,és az egyetlen célkitűzés, amit hajszolni érdemes, hogy megtudd, ki vagy valójában."

Friss topikok

  • dzsivan: egy emberke vagyok osho tanitványai közül 1989 ben kaptam ezt a nevet dzsivan nishan 95 töl tarto... (2010.01.27. 13:11) Extázis
  • Kaga: Mégis, a világot nem te alkotod, de a világodat formálhatod. Azáltal, ami körülvesz, mert a környe... (2009.11.12. 14:06) Szívedből
  • Angel7001: Igen, nagyon fontos, hogy jól induljon a nap! :) (2009.11.02. 20:34) Harmónia
  • Angel7001: Jó téma, én is éppen erről elmélkedem Már-már eljutottam oda, hogy felismerem ezeket az érzelmeket... (2009.06.07. 00:42) Ragaszkodás
  • tsend: Biztonsággal állítom, hogy már pedig bizonytalanság sincs... csak kaland ;) Legyen az akár épp elm... (2008.11.05. 00:30) Biztonság

A Húsvét üzenete

2008.03.23. 15:47 :: lyza

Be kell valljam, nem vagyok vallásos. Hívő ember vagyok, de a vallásokhoz semmi közöm.


Nem szeretném, nem akarom, hogy bármilyen vallási vagy politikai felfogás elválasszon az embertársaimtól. Hiszen mindannyian egyetlen dologért vagyunk itt: szebbé és jobbá tenni a világot, melyet csakis úgy érhetünk el, ha önmagunkon kezdjük. Ha legelőször önmagunkat tesszük szebbé és jobbá. Minden szeretet, megbocsátás önmagunkkal kezdődik. Minden feloldozás önmagunkkal kezdődik. A Húsvét a keresztény vallás szerint Jézus feltámadásának az ünnepe. Az én hitem szerint annak az embernek az ünnepe, aki egyébről sem szólt élete folyamán, mint a szeretetről, a megbocsátásról, önmagunk és mások elfogadásáról. A jézusi történet lényege nem a keresztrefeszítésben, a tanításában van. A szeretet tanításában. Abban az egyetlen mondatban: Szeresd felebarátodat, mint tenmagadat. Megmutatott valamit: ha önmagad nem szereted, nem tiszteled, ha önmagadnak nem tudsz megbocsátani a tévedéseidért, másoknak sem tudsz. Mert minden ott dől el benned, a belső valóságodban. Nincs más út. Mikor megkérdezték tőle, mutassa meg Isten országát, a válasza nagyon egyszerű volt. „Én nem mondhatom azt, hogy Isten országa itt van, vagy ott van, Isten országa bennetek van.” Soha nem állította magáról, hogy ő a Messiás. Soha nem állította magáról, hogy ő a megváltó. Arra tanított, mit tegyél magaddal, ha önmagaddal békében kívánsz élni. Arra tanított, hogy a szeretet az egyetlen létező erő, amely megmenti a világot. Arra tanított, hogy soha, senkit ne ítélj el. Arra tanított, hogy tudj megbocsátani magadnak a tévutakért, s ezáltal mások tévedéseit is elnézed.  Számomra ez a Húsvét üzenete: itt járt közöttünk a szeretet prófétája, de mi akkor is, most is félünk a szeretettől, önmagunk és mások szeretetétől. Mert azt hisszük, ha szeretünk: elveszünk. Erre én azt mondom: ha nem tesszük: az az emberiség halálos ítélete önmaga felett. Amit megmutatott, az a feltétel nélküli szeretet. A kérdés az: tudjuk-e egymást feltételek nélkül szeretni? (Az üzenetekhez kattints a címekre!)

-Feltétel nélkül

-Küzdelem

Szeretettel kívánok Neked békés, boldog perceket a mindennapjaidban!



--
Új Kor Klub

komment

Címkék: blog élet húsvét életmód gondolatébresztő küzdelem újkorklub feltétel nélkül

süti beállítások módosítása