Önismeret - önmegvalósítás

"Az egyetlen, aminek értéke van, ha magadat adod,és az egyetlen célkitűzés, amit hajszolni érdemes, hogy megtudd, ki vagy valójában."

Friss topikok

  • dzsivan: egy emberke vagyok osho tanitványai közül 1989 ben kaptam ezt a nevet dzsivan nishan 95 töl tarto... (2010.01.27. 13:11) Extázis
  • Kaga: Mégis, a világot nem te alkotod, de a világodat formálhatod. Azáltal, ami körülvesz, mert a környe... (2009.11.12. 14:06) Szívedből
  • Angel7001: Igen, nagyon fontos, hogy jól induljon a nap! :) (2009.11.02. 20:34) Harmónia
  • Angel7001: Jó téma, én is éppen erről elmélkedem Már-már eljutottam oda, hogy felismerem ezeket az érzelmeket... (2009.06.07. 00:42) Ragaszkodás
  • tsend: Biztonsággal állítom, hogy már pedig bizonytalanság sincs... csak kaland ;) Legyen az akár épp elm... (2008.11.05. 00:30) Biztonság

Sóvárgás

2009.06.02. 15:54 :: lyza

Van valami, mélyen belül benned, amit csak te tudsz, amihez csak te értesz igazán. Ami te hoztál ide közénk, mikor ide érkeztél. Amivel csak te rendelkezel. S ha erre rájössz, ha ezt megtalálod magadban, minden napod napfénnyé válik önmagad és mások számára.

Hogy mi ez benned? Én nem tudhatom. Csak figyeld a létezésedet, mi vonz, miután sóvárogsz igazán, mi az, ami oly mély benned, hogy újra és újra visszatér.

Van erre egy nagyon jó történet.

 Egy amerikai orvos megkapja a Nobel-díjat, körbe veszik az ismerősei, barátai. Ugye, most nagyon büszke és boldog vagy? Ugye elérted, amire vágytál? Kérdezik tőle. A válasz: nem, nem! Világéletemben balettáncos akartam lenni. Világhírű balettáncos!

Valahogy így van ez. Az igazi sóvárgás az igazi önvalód után sosem múlik el, ha más útra térsz.

„. Nem istennek engedelmeskedsz vagy bárki másnak - egyszerűen úgy élsz, ahogyan élni akarsz; ezért vagy üdvözült. Azt választottad, hogy így fogsz élni, ezen a módon akarsz lángolni... de annak táncoló lángnak kell lennie.”

Ezeket a nagyon tanulságos gondolatokat itt olvashatod:

Sóvárgás

Mit is jelent a spirituális élet? Elszakadás a valóságtól? Vagy valami más?

„A spiritualitás nem menekülés a valóság világából. A spiritualitás elmondja nekünk, mi az igaz valóság, és hogyan fedezhetjük azt fel itt a földön. A spiritualitás nem az élet megtagadása, hanem az élet legtisztább elfogadása. Az életet fenntartások nélkül el kell fogadni. Az életet lélekteljesen meg kell valósítani.”

Sri Chinmoy üzenetét tettem fel ma a cikkgyűjteményünkbe. 

Kattints ide!

 

 

 

komment

Címkék: blog élet én gondolat idézet gondolatok gondolatébresztő vágyakozás sóvárgás osho sri chinmoy


süti beállítások módosítása