Önismeret - önmegvalósítás

"Az egyetlen, aminek értéke van, ha magadat adod,és az egyetlen célkitűzés, amit hajszolni érdemes, hogy megtudd, ki vagy valójában."

Friss topikok

  • dzsivan: egy emberke vagyok osho tanitványai közül 1989 ben kaptam ezt a nevet dzsivan nishan 95 töl tarto... (2010.01.27. 13:11) Extázis
  • Kaga: Mégis, a világot nem te alkotod, de a világodat formálhatod. Azáltal, ami körülvesz, mert a környe... (2009.11.12. 14:06) Szívedből
  • Angel7001: Igen, nagyon fontos, hogy jól induljon a nap! :) (2009.11.02. 20:34) Harmónia
  • Angel7001: Jó téma, én is éppen erről elmélkedem Már-már eljutottam oda, hogy felismerem ezeket az érzelmeket... (2009.06.07. 00:42) Ragaszkodás
  • tsend: Biztonsággal állítom, hogy már pedig bizonytalanság sincs... csak kaland ;) Legyen az akár épp elm... (2008.11.05. 00:30) Biztonság

Bárhol, bármi kor

2007.09.12. 08:55 :: lyza

Be kell valljam, hogy saját magamnak kerestem idézetet, mert az előző két napot szívesen kiradíroznám az életemből. Azt hittem, engem már semmi nem hozhat ki a sodromból, de most sikerült. Történt ugyanis, hogy az alapítvány, ahol dolgoztam nem fizette ki a béremet, mondván, nincs pénz. Nos ezzel csak az a tragédia, hogy én sem kapok ingyen kenyeret, jó lenne, ha milliomos lennék, de nem vagyok. Amik igazán kiakasztottak a következők voltak: bizonyítsam be, hogy ott dolgoztam! Próbaidőre ugye nem kötöttek szerződést velem, s életemben először volt annyi eszem, hogy az általam elküldött levelek másolatát, melyen ott van az aláírásom, elhoztam. Tehát be tudom bizonyítani.A másik: ne zaklassam állandóan, mert úgysem tud fizetni. A zaklatásról annyit, hogy egyszer sem vette fel a telefont, gondolom ismerős volt a számom. A legnagyobb fiam érte végül utól a hölgyet, ismeretlen szám lévén a csemetém telefonja. Megbeszélték a hétfői napot, hogy akkor rendezzük közös dolgainkat. Középső csemetém tartott velem, akire megjegyezte, hogy hiába jövök testőrrel, meg fenyegetem, nincs pénz. A fiam "jól megtermett" 170 cm magas, vékony srác, s még meg sem szólaltunk. Na aztán én meg a fenyegetés két külön kategória vagyunk. Szégyen, de végig bőgtem a metrón az utat, majd a fiam bedugott egy kávéházba, hogy lehiggadjunk. Az egészben az a dicstelen, hogy ez egy bántalmazott nőket segítő alapítvány lenne. De csak lenne, s ma már értem, hogy miért zárkóznak el az emberek az alapítványoktól. S ebben az a szomorú, hogy a tisztességes alapítványok a tisztességtelenekkel együtt járatódnak le.

Na, aztán kézbe kaptam Osho-t és ezt találtam.

"A meditációnak semmi köze a térhez vagy az időhöz. Sokkal inkább hozzád van köze, a belső teredhez. Ezért mindannyiszor, ha megszabadulsz a mindennapi rutintól, lazulj el, és engedd, hogy megtörténjen. Megtörténhet bárhol és bármikor, mert nincs benne sem tér, sem idő.

A helyes meditáció nem ismer határokat, és lassan-lassan az áramlás egyre tudatosabb és tudatosabb lesz. Akkor bármit teszel, a felszínen marad; mélyen belül a folyó áramlik tovább. Még a piacon is, a legkülönfélébb felfordulással körülvéve, tökéletesen csendes maradsz. Még ha valaki beléd köt, megsért, provokálni próbál, mélyen belül akkor is nyugalom van; valami érintetlenül marad. Még ha ezer és egy zavaró hatás ér, a középpontot akkor sem zavarja meg semmi. De ezt a meditációt nem irányíthatja az elme; csak a szív engedheti.
Ez a pillanat a meditáció - itt van! Nem tettél semmit azért, hogy megtörténjen; magától történik. Ebben a pillanatban nincs idő. Ebben a pillanatban eksztázisban vagy. Ebben a pillanatban érezheted azt a csendet, azt a derűt, azt a transzcendenciát."(OSHO)

Szeretettel várlak az Új Kor Klub honlapján!

komment

Címkék: blog élet én idézet gondolatébresztő

süti beállítások módosítása