Önismeret - önmegvalósítás

"Az egyetlen, aminek értéke van, ha magadat adod,és az egyetlen célkitűzés, amit hajszolni érdemes, hogy megtudd, ki vagy valójában."

Friss topikok

  • dzsivan: egy emberke vagyok osho tanitványai közül 1989 ben kaptam ezt a nevet dzsivan nishan 95 töl tarto... (2010.01.27. 13:11) Extázis
  • Kaga: Mégis, a világot nem te alkotod, de a világodat formálhatod. Azáltal, ami körülvesz, mert a környe... (2009.11.12. 14:06) Szívedből
  • Angel7001: Igen, nagyon fontos, hogy jól induljon a nap! :) (2009.11.02. 20:34) Harmónia
  • Angel7001: Jó téma, én is éppen erről elmélkedem Már-már eljutottam oda, hogy felismerem ezeket az érzelmeket... (2009.06.07. 00:42) Ragaszkodás
  • tsend: Biztonsággal állítom, hogy már pedig bizonytalanság sincs... csak kaland ;) Legyen az akár épp elm... (2008.11.05. 00:30) Biztonság

Görbe tükör - ne higgy neki!

2008.08.13. 18:12 :: lyza

Lassan-lassan csak eljutok a mai bejegyzés megírásához. Mentségemre szolgáljon az utóbbi napok hallgatására, hogy nem voltam net közelben, lévén, hogy az idős édesanyámhoz utaztam. Ott legalább csend volt – itt még állandó a zaj a velem szemben zajló építkezés miatt. Magyarul reggeltől estig zúgás, hegesztés, betonkeverő, miegymás, a lakás estére tiszta por, nekem pedig zúg a fejem. Úgyhogy elmenekültem egy csendesebb helyre. Az már más kérdés, hogy anyukám sem volt túl jól ebben a hőségben.

 

Most igyekszem kárpótolni magam és Téged is.

 

Csak akkor szerethetsz valaki mást, ha van benned szeretet. Csak akkor oszthatsz meg másokkal valamit, ha rendelkezel vele. De az egész emberiség eszerint a rossz ideológia szerint él, ezért magától értetődőnek vesszük - mintha már szeretnénk magunkat, és a kérdés csak az lenne, hogyan szeressük a szomszédunkat. Ez lehetetlen!"

 

A mai üzenethez kattints ide>>>

 

S ezekhez a gondolatokhoz kötődnek a következő sorok is.

 

Emlékszem az első alkalomra, amikor feltettem magamnak a kérdést egy tiszta lap előtt ülve, tollal a kezemben: ki vagyok én? Mit keresek én itt?

Meditatív zene szólt, s csak egyetlen halvány gyertyaláng világított a szobámban. Újra és újra feltettem ezt a kérdést magamnak, s vártam a választ. Nem a fejemből, nem az elmémből. A lelkemből, a szívemből. Nem elemeztem magam, hogy mit miért és hogyan tettem. A válaszra vártam nyitott szívvel és nyitott lélekkel: ki vagyok én? S jöttek a válaszok, a tiszta hangok, amelyeken meglepődtem, elvarázsolódtam, de ott lüktetett bennem a vérem áramlásával, hogy igen! Igen! Valójában ez vagyok én!"

 

A teljes szöveg olvasásához kattints ide>>>

 

S természetesen nem maradhat el a mai szép zene sem, ezt választottam:

 

-Jean Michel Jarre - Tout est Bleu

 

 

Ma este 9 órától virtuális klubtalálkozó mindazok számára, akik szeretnének beszélgetni a többiekkel. A téma a mai üzenetekhez kötődik: milyennek látnak téged, s milyennek látod te magad? A beszélgetés bevezetőjét is itt találod.

 

Itt kapcsolódhatsz be a beszélgetésbe:

 

-Fórum

 

 

 

Kívánok Neked békés, nyugodalmas estét, s bátorságot önmagad megismerésére.

komment

Címkék: blog élet depresszió pánik szorongás idézet gondolatok életmód gondolatébresztő


süti beállítások módosítása