Önismeret - önmegvalósítás

"Az egyetlen, aminek értéke van, ha magadat adod,és az egyetlen célkitűzés, amit hajszolni érdemes, hogy megtudd, ki vagy valójában."

Friss topikok

  • dzsivan: egy emberke vagyok osho tanitványai közül 1989 ben kaptam ezt a nevet dzsivan nishan 95 töl tarto... (2010.01.27. 13:11) Extázis
  • Kaga: Mégis, a világot nem te alkotod, de a világodat formálhatod. Azáltal, ami körülvesz, mert a környe... (2009.11.12. 14:06) Szívedből
  • Angel7001: Igen, nagyon fontos, hogy jól induljon a nap! :) (2009.11.02. 20:34) Harmónia
  • Angel7001: Jó téma, én is éppen erről elmélkedem Már-már eljutottam oda, hogy felismerem ezeket az érzelmeket... (2009.06.07. 00:42) Ragaszkodás
  • tsend: Biztonsággal állítom, hogy már pedig bizonytalanság sincs... csak kaland ;) Legyen az akár épp elm... (2008.11.05. 00:30) Biztonság

Ki a felelős?

2009.01.15. 13:19 :: lyza

Ma egy kicsit a felelősségről szeretnék írni. Ki is a felelős azért, hogyan, miként élünk, mi történik velünk?

Sokáig én is azt hittem, mások, a környezetem, a meg nem értettségem, s még sorolhatnám. Aztán sok-sok év után rájöttem: rossz helyen tapogatózom.

 

Hiszen mindennek ÉN engedek teret magamban, ÉN döntöm el, hogy milyen szavak hatnak rám és milyenek nem, ÉN döntöm el, hogy miben változtatok és miben nem.

 

Tehát mindenben és mindenkor én vagyok a felelős!

Én felelek magamért, s nem tartozom senki másnak felelősséggel, csak saját magamnak.

Tudom, ez most kicsit furcsán hangzik. De gondold csak el: ha saját magadért felelősséget vállalsz, azzal mindent felvállaltál, amire emberileg lehetőséged van. Akkor már felelősséget vállaltál a szavaidért, a tetteidért, az érzéseidért, a gondolataidért. S mindig tudni fogod azt, hogy az adott helyzetben és az adott pillanatban a leghelyesebben döntöttél. Utólag elemezni, hogy miért nem másképp, teljesen felesleges. Mert az akkor volt, most meg most van. Akkor más voltál, s most is más vagy.

 

„Sohasem a másik a felelős. Csak figyelj! Ha bölcs vagy az adott pillanatban, akkor nem lesz gond. De mindenki akkor bölcs, amikor a pillanat már elmúlt. A visszatekintő bölcsesség semmit sem ér.”

A teljes szöveghez kattints ide:

 

Visszatekintő bölcsesség

 

Hogyan dolgozhatjuk fel a belső érzéseinket, szorongásainkat egy- egy helyzettől-eseménytől? Erről olvashatsz a következő oldalakon. Roppant hasznosak, egyszerűek, s főleg! nagyon hatásosak. Ráadásul akkor tanulod meg és végzed őket, amikor időd és kedved van. Tapasztalni fogod, hogy sokkal kiegyensúlyozottabbá, energikusabbá válsz. A légzésnek sokkal nagyobb szerepe van az egészségünk megőrzésében, a szorongásaink leküzdésében, mint azt gondolnánk. Csodálatos adománya a természetnek a helyes légzés, mint gyógymód.

Itt találod őket:

 

A testközpontú érzelemfeldolgozás

A helyes légzés

 

Továbbra is vár a Zeneszobánk, hogy kikapcsolódhass, ellazulhass. Válogathatsz kedvedre!

 

Zeneszoba

 

Kívánok neked fényt a lelkedben és szeretetet a szívedben!

 

 

komment

Címkék: blog zene élet gondolat depresszió pánik szorongás idézet félelem életmód gondolatébresztő felelős érzések lélegzés lélegzet

süti beállítások módosítása